Synpunkter, avvikelser och förbättringsförslag - UNDER UPPBYGGNAD

LÄS MER

I denna e-tjänst kan du som medarbetare i Sollentuna kommun registrera

  • synpunkter du tagit emot från en invånare
  • avvikelser som inträffat i din verksamhet
  • om du har ett förbättringsförslag kring en verksamhet

Vad är en synpunkt?

En synpunkt är det som framförs om kvaliteten på kommunens verksamhet eller tjänster och kan vara klagomål, beröm eller förslag.

Vad är en avvikelse?

En avvikelse kan du endast registrera på vår egen verksamhet, vårt kontor eller våra processer. En avvikelse är när en verksamhet och dess personal inte följer sina processer och rutiner. En avvikelse kan också vara när en verksamhet inte uppnår kvalitet, alltså efterlever de krav som gäller enligt lagar och andra föreskrifter.

Vad är ett förbättringsförslag?

Ett förbättringsförslag är ett förslag från en medarbetare på hur verksamheten kan utvecklas och förbättras.

Tack för att du registrerar!

Det gör att vi kan bli lite bättre varje dag, bidrar till att förebygga att missförhållanden uppstår samt att utveckla och förbättra verksamheten. Det gör att vi kan skapa hög kvalitet i våra verksamheter och till trygghet och säkerhet för våra invånare.

Frågor om e-tjänsten

Robert Persson (eller Johanna Olsson)
robert.persson@sollentuna.se

Personuppgiftsansvarig

Vård- och omsorgsnämnden
von@sollentuna.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa