Här kan du göra en felanmälan, anmäla en olägenhet eller lämna synpunkter och klagomål till Sollentuna kommun.
I denna E-tjänst kan du som medborgare i Sollentuna kommun rapportera fel eller lämna synpunkter på saker i kommunen som du tycker behöver åtgärdas eller uppmärksammas.
Vad är en felanmälan?
Felanmälan gör du när något inte uppfyller sin tilltänkta funktion, är trasigt eller kräver underhåll på grund av skador. Exempel på felanmälan kan gälla
- nedskräpning
- snöröjning
- felparkering
- halka
- skadegörelse
Felanmälningar skickas i regel till våra entreprenörer för åtgärd.
Utanför kontorstid, kl17.00-08.00 samt helger, kan akuta fel av gator och natur felanmälas på tel. 010-530 11 05
Vad är olägenhet/klagomål?
Du kan till exempel anmäla olägenhet eller klagomål på:
- Buller, exempelvis trafikbuller och buller från grannar
- Inomhusmiljö, exempelvis drag, temperatur och ohyra
- Utomhusmiljö, exempelvis skadedjur och lukt
- Hygieniska verksamheter, exempelvis bristande hygienrutiner i en fotvårdsverksamhet
- Miljöfarliga verksamheter, exempelvis bristande hantering av olja i en verkstad
- Ovårdad tomt
Observera att:
- Arbetsmiljö hanteras av Arbetsmiljöverket. Läs mer om deras e-tjänster här.
- För att kunna anmäla en störning så behöver denna vara pågående.
Vad är en synpunkt?
En synpunkt är en kort kommentar om något du vill att kommunen ska förbättra eller förändra.
Vi vill bli bättre, därför tar vi gärna emot dina synpunkter!
Har du frågor eller behöver hjälp med denna e-tjänst kontaktar du Kontaktcenter.
Telefon: 08-579 210 00 • E-post: kontaktcenter@sollentuna.se